Verkooptrainingen nu live op het online kennisplatform

Novaka Academy heeft de afgelopen anderhalf jaar uitgebreide vaktrainingen ontwikkeld voor het online kennisplatform. Nu komt Novaka Academy ook met een aanbod van functiegerichte trainingen. Vanaf nu kun je verkooptrainingen online volgen. Deze trainingen zijn vooral ontwikkeld voor medewerkers in de retail, die rechtstreeks in contact staan met de klant. De trainingen zijn helemaal gericht op de kantoorbranche. In deze nieuwsbrief leest u er alles over.

Belang van ontwikkelen

Leven lang ontwikkelen is een belangrijke trend. Ook in de kantoorvakbranche. Daarom biedt Novaka diverse leermodules aan in de Novaka-academy. In de nieuwste module staan verkoopvaardigheden centraal. Interessant voor zowel beginnende als ervaren verkoopmedewerkers. In de module krijgen jouw medewerkers veel kennis over verkoopvaardigheden en passen ze deze kennis in diverse uitdagende werkvormen ook meteen toe. Uit welke stappen bestaat een verkoopgesprek? Wat zijn de belangrijkste vragen per stap.

Online leren combineren met de praktijk

Het voordeel van de online module is dat medewerkers deze op een zelfgekozen moment kunnen maken, in hun eigen tempo en op een plek die zij prettig vinden. Ze kunnen in de veilige online omgeving oefenen met de opgedane kennis. Met de drie praktijkopdrachten passen ze deze kennis vervolgens ook toe in de eigen kantoorvakhandel. Ook nodigen de praktijkopdrachten uit om met elkaar in gesprek te gaan en van elkaar te leren. Zo blijven jouw medewerkers continu in ontwikkeling.

Verkoopgesprekken

In welke kantoorvakhandel je ook werkt, je hebt vrijwel altijd te maken met klanten die ergens naar op zoek zijn. Een product verkopen is lang niet altijd vanzelfsprekend. In de online module Verkooptraining leer jij als verkoopmedewerker hoe je een goed verkoopgesprek voert, zodat je jouw verkoopkansen kunt vergroten. Je gedrag bepaalt namelijk je succes!

Zelf tijd en voortgang bepalen

Het voordeel van de online module is dat je deze kunt maken op een zelfgekozen moment, in je eigen tempo en op een plek die jij prettig vindt. Je gaat aan de slag met alle stappen van het verkoopgesprek. Zo maak je verschillende lessen met voorbeelden uit de praktijk en kun je jouw kennis testen met behulp van de trainers. In de cases oefen jij in een veilige setting hoe je een klant op de juiste manier kunt helpen. Tot slot is het belangrijk om de kennis die je online hebt opgedaan te gebruiken in jouw kantoorvakhandel. In de module vind je daarom drie praktijkopdrachten. Als je die hebt gemaakt, ben je nog beter voorbereid op verkoopgesprekken.

Inhoud verkooptraining

De module verkooptraining bestaat uit verschillend onderwijskundig materiaal en is opgebouwd vanuit de (A4) stappen in het verkoopproces: Aanvang, Analyse, Aanbod, Afsluiting.
Van alle 4 de stappen zijn aparte lessen gemaakt met verschillende werkvormen
Voor het oefenen in de praktijk zijn 2 cases ontwikkeld, namelijk voor het testen van je vaardigheden en het adviseren van een “complexer” product
Om te testen of je de stof beheerst zijn er 2 trainers in deze module te vinden waar je jezelf kunt toetsen op basiskennis en kennis van het verkoopvak.
Voor deze training zijn 8 factcards ontwikkeld, naslagwerk kenniskaarten die de stof nog eens samenvatten over de LSD methode, stappenplan verkoopgesprek, etiquette, klanttyperingen, bijverkoop & upselling, omgaan met tegenwerpingen, afsluiten verkoop en vaardigheden.
Nieuw in deze training zijn de Praktijkopdrachten, die je samen met een collega kunt doen.

Voor alle deelnemers die al van het platform gebruik maken zijn de verkooptrainingen een extra toevoeging. Voor alle medewerkers in de branche die nog geen toegang tot het platform hebben en zeker voor de collega’s die een verkoop- en adviesfunctie hebben is dit het moment om een licentie aan te vragen. Uiteraard zijn we benieuwd wat je ervan vindt en hoe wij de trainingen nog kunnen verbeteren of uitbreiden.